Kóbor barátaim

Rettegek a kóbor kutyáktól. Már távolról kiszúrom, ha feltűnik egy, és képes vagyok a fél lakótelepet körbejárni, hogy elkerüljem a találkozást.

Talán azért, mert évekkel ezelőtt hat hétig injekcióztak amiután egy ártatlannak tűnő kóbor állat megharapott. Azóta sok év eltelt, de a félelmemet nem sikerült legyőznöm e téren.

Néhány héttel ezelőtt a tömbházunk környékén feltűnt egy nagy fehér kutya. Ott sétálgatott fel-alá az utcában, néha egy-két ember nyomába eredt (hogy mi lett azoknak a sorsa, nem tudom, azóta sem láttam őket), egyik lábára sántított is egy kicsit, mélabús szemeivel csak nézett, alamizsnára várva. És ez a nagy, fehér kóbor kutya lassan befészkelte magát a mindennapjaimba: rá gondoltam, ha elindultam reggel otthonról, őt lestem, amikor végigmentem az utcánkon, amint hazaindultam rögtön eszembe jutott, sőt, ha éjjel kutyaugatást hallottam, akkor is az ő ugatását véltem felismerni.

Ezekben a hetekben futólépésben tettem meg az utat az otthonomtól a városközpontig, és ha hazafelé tartottam, mindig próbáltam társaságot keresni magamnak, aki mögé behúzódhatok támadás esetén. Mondhatni, egész különleges kapcsolat alakult ki közöttünk, mert ha megláttam, rögtön leesett a vércukorszintem és a lábaim remegni kezdtek. Egyik reggel például tizenhét percen keresztül toporogtam a lépcsőházban, mert ott szundikált az ajtó előtt.

Aztán egyik napról a másikra eltűnt. Eleinte még gyanakodva figyeltem a bokrok alját, talán onnan les rám. De nem láttam a rá következő napon sem, sem a következő héten: az illetékesek végezték a feladatukat.

És akkor hiányozni kezdett. Vajon hová került, vajon lesz-e valaha megértő gazdája, ilyen és hasonló gondolatok jártak a fejemben. Végül beletörődtem, hogy többé már nem kell lesnem, hogy hol bukkan fel, és némi hiányérzettel ugyan, de fellélegezve sétáltam hazafele. Ekkor tűnt fel egy nagy fekete kutya….

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

